5 dolog, amit a bőröm ellen vétettem - megbánás és anti-aging filozófiám II.

oregedos.jpg

                                                  Fényvédő nélkül :(

Egy korábbi bejegyzésben összefoglaltam azokat a gondolatokat, amiket az öregedésről és elsősorban annak külső jeleiről gondolok.

Most ebben a bejegyzésben összeszedtem azokat a dolgokat, amiket a bőröm fiatalsága ellen vétettem illetve megosztom a tapasztalataimat is mit csinálok ma másképp.

1. Megfelelő fényvédelem elmulasztása

Noha az elmúlt két évben napi szinten használok fényvédőt, ez korántsem volt mindig így. Bizony én is azok táborát gyarapítottam, aki úgy gondolta, hogy fényvédő=naptej, illetve erre csak nyaraláskor, vízparton lehet szükség, valamint rábíztam magamat a nappali krémben vagy alapozóban található minimális kis fényvédelemre. Nem kellett volna. Pirulok is emiatt rendesen. A bőröm határozottan megsínylette, erről ráncok és kiterjedt pigmentfoltok tanúskodnak. A terhesség alatt mindennap kentem az 50 faktoros fényvédőből, de vagy nem eleget kentem vagy az újrakenés elmulasztásából adódott a probléma, mindenesetre kialakult egy nagyon szembeszökő pigmentfoltmaszk. Mintha Batman kismama unokahúga lettem volna. A hormonális visszarendeződéssel sokat javult, de még mindig nem az igazi. Készülök egy pigmentfoltos bejegyzéssel, ott elmesélem részletesen és azt is leírom milyen rutint alakítottam ki a skinsmart.hu segítségével.

2. Nem elég hatékony lemosás/tisztítás

Szóval sokáig egyenlőségjelet tettem a sminklemosás és az arctisztítás között, vagy csak áttöröltem az arcomat tonikkal, micellás vízzel. Még büszke is voltam magamra, hogy  én mindig, minden körülmények között lemosom a sminkemet. Hát, csak gondoltam, hogy lemosom. Kb. két éve én is a double cleansing elkötelezett híve lettem és láthatóan szebb, tisztább lett a bőröm.

3. Bőrápolási rutin és következetesség hiánya

Bár mindig érdekelt a szépségápolás, sokáig nem néztem utána a hatóanyagtartalomnak, kizárólag a marketingre, illetve a márkanévre, újdonságokra koncentráltam. Muszáj leírnom azt is, hogy volt két év amikor kizárólag natúr, bio kozmetikumokat használtam, és valahogy az sem vált be. A Krémmánia hozta meg az áttörést, ami miatt örök hálám, az ott fellelhető hasznos cikk és véleményt sok mindent megvilágított, illetve elindított a tudatos bőrápolás útján.

4. Tejérzékenység figyelmen kívül hagyása

Mióta száműztem a tejet az életemből, három éve, jelentős javulás következett be a bőröm állapotában. Nektek is ajánlom, hogy az ételintolerancia irányában is érdemes vizsgálódni.

5. Megálltam az állvonalon

Újabb klasszikus hiba :)

Erre még mindig emlékeztetnem kell magam, nem hagyjuk ki a buliból sem a nyakunkat, sem a dekoltázsunkat. Sajnos én kihagytam és látszik is. Főleg a dekoltázsomon vannak függőleges ráncok, amik kivágott ruhában nagyon is árulkodnak a koromról.

Hát, ezek lennének azok a dolgok, amikre nagyon nem ártott volna odafigyelni. Ti okuljatok a hibáimból!

Nektek van olyan visszafordíthatatlan szépségbűn, amit elkövetettek?